אם אתם לא מכירים את ראשי התיבות CRM כנראה שלא יצא לכם לנהל עסק חכם בזמן האחרון, או שאתם ממש לא מתחברים לקדמה טכנולוגית. כך או כך מדובר באחת המערכות החשובות ביותר לניהול עסק- קטן וגדול, ובעיקר כזה שמכיל יותר מכמה עובדים שעובדים במקביל על אותם לקוחות.
תפקיד המערכת הפשוטה והיעילה הזו היא לתמוך במכירות ובפעולות השירות הקיימות בצורה המיטבית ובכך לייעל את העבודה המשרדית של עובדי הארגון, ובמקביל לספק נתוני מכירה ושירות עכשוויים על מנת לייעל את העבודה העתידית של הארגון כולו.
מה זה CRM?
CRM אלו ראשי תיבות של מערכת לניהול קשרי לקוחות Customer Relationship Management המטרה של המערכת היא כאמור לתמוך בפעולות מול לקוחות קיימים- פעולות של מכירה ושירות וגם לקדם מכירה ושירות ללקוחות פוטנציאליים. המערכת מתאימה לכל עסק קטן וגדול נוחה ופשוטה לשימוש ומומלצת מאוד לכל מי שמנהל עובדים ולקוחות.
היתרונות של מערכת CRM בעסק:
1. אחסון ושליפה- היתרון הגדול והמשמעותי של מערכת ה CRM הוא האפשרות לאחסן את כל המידע הרלוונטי אודות אותו לקוח- כל מה שנמצא לנכון לציין ולעדכן בכרטיסיה שלו, וכמובן לאפשר שליפה מהירה וקלה של הנתונים על הלקוח מתי שנצטרך. כך כמה עובדים יוכלו לספק שירות ללקוח אחד, ובכל פעם לבדוק את המידע עליו ולקרוא ולטפל בהתאם ולאחר מכן לעדכן להמשך טיפול לעובד הבא. מעבר לכרטיסיית לקוח קבועה ניתן לתעד כל טיפול וכל שיחה ובכך לעקוב אחר התנהלות של תהליך ולבקר אותו לאחר מכן במידת הצורך.
2. אחידות בפעולות- ברגע שצריך לעדכן את כל הפרטים בצורה ברורה ומדויקת בכרטיסיה של הלקוח ובתיעוד הפעולות- ישנה אחידות בעדכונים של כל אחד מהעובדים גם אם עבדו במשמרות שונות או פעלו אחרת זה מזה בדרך הטיפול. כמו כן כל הפעולות בתהליך מתועדות תחת ממשק אחד שמאחד ביניהן ולכן אפשר לעקוב באופן כרונולוגי אחר המקרה ואחר השלבים בתהליך עצמו.
3. שיתוף מידע- כמו שקל להכניס ולתעד את הנתונים בתוך המערכת כך קל לשלוף מידע ולשתף אותו בין הגורמים הרלוונטיים על מנת להעביר מידע חשוב והכרחי לצורך המשך טיפול.
4. לקוחות פוטנציאליים ונתוני מכירות- ברגע שאפשר לעקוב אחר כל הנתונים ניתן לראות מי הם הלקוחות הפעילים ביותר והמכניסים ביותר, איפה כדאי להשקיע יותר ולזהות ביתר קלות מה הם המקורות המניבים יותר מכל המקורות הקיימים. במקביל אפשר להכניס פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים ולתעד את הפנייה שלהם ולבצע מעקב בכדי לראות אם מדובר בפנייה רלוונטית שכדאי לטפל בה ולקוח שאפשר להפוך מלקוח פוטנציאלי ללקוח קיים.