אם יש לכם עסק שאתם מנהלים ומתפעלים בשנה המתקדמת בה אנחנו נמצאים- אתם צריכים אוטומציה עסקית. כן, גם אם אתם עסק פרטי וגם אם אתם עסק קטן- אוטומציה עסקית היא רלוונטית לכל עסק בכל גודל ובכל תחום ואתם חייבים ללמוד מה היא, איך משתמשים בה ולהטמיע אותה בעסק שלכם. אבל נתחיל קודם במה היא אוטומציה עסקית ולמה צריך אותה בכלל.
מה היא אוטומציה עסקית ולמה צריך אותה בכלל?
אוטומציה היא היכולת לקחת תהליכים קבועים וחזרתיים ולוודא שהם מתבצעים בצורה אוטומטית קבוע. לכן גם אוטומציה לעסק קטן היא רלוונטית שכן גם בעסק קטן יש כמה וכמה פעולות שבעל העסק מבצע באופן שגרתי שחוזר על עצמו ויכול פשוט להפוך אותן לאוטומטיות.
השימוש באוטומציה מאפשר לנו להפוך את אותם תהליכים עסקיים או שיווקיים שאנחנו מבצעים בעסק שלנו באופן ידני לאוטומטיים בעזרת השימוש בתוכנה מיוחדת. כאשר אנחנו מבצעים אוטומציה בעסק קטן או בעסק בינוני או בעסק גדול לצורך העניין- אנחנו הופכים ליעילים הרבה יותר, חוסכים לעצמנו זמן והתעסקות מיותרת, מפנים את עצמנו למשימות חשובות יותר וגם פותחים בפנינו דף חדש מלא אפשרויות עסקיות שלא ניתן לבצע באופן ידני.
אם אתם בעלי העסק והוא פרטי שלכם אז אדרבא חשוב שתכירו את האפשרות של אוטומציה לעסק פרטי שכן תוכלו לחסוך בזמן, בעובדים ובכסף ולהפוך ליעילים הרבה יותר בתהליכי השיווק המתישים לעיתים ולהגדיל את הסיכויים שליד פוטנציאלי יהפוך ללקוח משלם. מערכות השיווק האוטומטיות המוצעות היום כחלק מתהליך אוטומציה של עסק פרטי או עסק באופן כללי מאפשרות לנהל מספר תהליכים במספר ערוצים במקביל ולייצר אינטגרציה ביניהם שפועלת בצורה מתוזמנת מראש וחוסכת לכם את ההתעסקות. בכדי לבסס את התהליך של אוטומציה עסקית בעסק שלכם נאגרים ונאספים נתונים על התנהגות הגולשים ברשת, פילוח שלהם לפי מידע ופעולות ולאחר ביצוע המעקב אחר כל גולש וגולש- לייצר משפך שיווקי עם פנייה אישית יותר לכל משתמש והתאמת המסרים השיווקיים של העסק לרוכש בצורה הטובה ביותר שתגדיל את סיכויי הרכישה שלו. את כל התהליך אתם מתזמנים מראש ומתכנתים וכך אתם קובעים את סדר הפעולות, הטריגרים והתוצאות של כל מעשה וכל פעולה של הגולש ומדייקים את הפנייה וכפועל יוצא- מגדילים את מספר הלקוחות.
כך באה לידי ביטוי אוטומציה עסקית בעסק שלכם:
אוטומציה עסקית ושיווקית יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תהליך שיווקי שאתם מבצעים ואף בכאלה שטרם ביצעתם עד היום ורלוונטיים עבורכם כחלק מתהליך הקידום והשיווק של העסק שלכם. שיווק במדיה החברתית, שליחת הודעות דרך טלפונים ניידים, ניוזלטרים ושליחה של אימיילים שיווקיים, קמפיינים של גיוס לידים, מערכות ניהול לקוחות כגון מערכת CRM ועוד. זה בהחלט נשמע הרבה אבל ברגע שמדובר במערכות מתוכנתות שפועלות בצורה אוטומטית ומספקות לכם את הנתונים- אתם עובדים הרבה פחות ממקודם ומרוויחים הרבה יותר.
אנו חיים בעידן בו ישנה תחרות גדולה מאוד על קהל הלקוחות והמתחרים שלכם עושים כמוכם את כל מה שניתן בכדי להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום להם לבצע רכישה. גם בתור בעלי עסק וגם בתור לקוחות אתם יודעים כמה אימיילים, הודעות ופרסומות מטורגטות אתם מקבלים ביום ואתם יודעים שזה עובד. בכדי להיות שם, בכדי לבלוט מעל המתחרים ובכדי להגיע אל הלקוחות שלכם גם אוטומציה לעסק קטן היא רלוונטית וחשובה שכן זו הדרך הטובה ביותר היום להגיע אל הלקוחות באופן קבוע ולהמשיך לשווק לקהל חדש ולקהל קיים בו זמנית.
למה חשוב להטמיע תהליך של אוטומציה עסקית גם כאשר מדובר בעסק קטן?
רוב פעולות השיווק שנעשות בעסק- וזה כלל לא משנה באיזה תחום הוא עוסק או באיזה גודל של עסק מדובר- הן פעולות משעממות שלוקחות הרבה מאוד זמן וסבלנות. כאשר עובד צריך לבצע שליחה מרובה של מיילים, שליחת הודעות פרסומיות או לבצע תזמון של מודעות במדיה החברתית הוא משתעמם ומתעייף- כאשר בקלות אפשר להעביר את הפעולות האלה למערכות אוטומטיות, להגדיר ולתזמן אותן מראש ולפנות את הזמן והמשאבים של אותו עובד לפעולות חשובות יותר.
הטמעת תהליכים אוטומטיים בעסק שלכם באופן יום יומי תאפשר לכם:
- לחסוך בזמן עבודה, בכוח אדם שמבצע את הפעולות ולפנות את המשאבים למקומות חשובים יותר
- לבצע תהליכי אופטימיזציה בתדירות גבוהה ולשפר את חוויית המשתמש
- הפעלת תהליך אוטומציה בצורה חכמה ואפיון של הלקוחות בתוך התהליך תאפשר לבצע שדרוג ואפסייל בזמן הנכון ולתפוס את הלקוח כאשר הוא מוכן לבצע את הרכישה
- לשפר את יחס ההמרה
- לשמר את הלקוחות ולשפר את השירות
אם אתם בעלי עסק ועדיין מבצעים את פעולות השיווק והמכירה שלכם באופן ידני- הגיע הזמן להתעניין בהקדם בהטמעה של אוטומציה עסקית אצלכם בעסק.