לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים ובמה אתם עובדים- כל החברות וכל הארגונים נמצאים במרדף בלתי פוסק אחרי לידים. מה זה לידים ? איך מזהים לידים חמים? ומה הכוונה לידים קרים? כל מה שאתם צריכים לדעת על לידים במאמר הבא.
נתחיל בשאלה הטריוויאלית- מה זה בכלל לידים?
מדובר במונח בשיווק הדיגיטלי שנועד לתאר לקוח פוטנציאלי שהתעניין במוצר או בשירות שלכם. ייתכן והוא גלש ברשת ומצא את האתר שלכם, ייתכן שנכנס לאתר ישירות ויכול להיות שהגיע אליכם דרך המדיה החברתית או דף הנחיתה במידה ויש לכם.
כל ערוץ שיווקי שיש לכם הוא פתח ללידים- פניות של לקוחות פוטנציאליים שאפשר למכור להם. כמות הלידים תלויה בכמות המבקרים באתר, בדף הנחיתה, חוויית המשתמש בהם ויחסי ההמרה שלכם. מערכות לניהול לידים יכולות להקל על המעקב, וסינון הלידים החמים והקרים.
מה הם לידים חמים מה הם לידים קרים ומה ההבדל ביניהם?
לידים קרים הם אנשים שלא התעניינו במוצר או בשירות שאתם מציעים באופן ישיר. יכול להיות שהוא חיפש מידע ברשת ונתקל בכם, יכול להיות שהשאיר פרטים בטעות, או שבכלל חיפש את המתחרים. גם קנייה של מאגר לקוחות מפולח של אנשים שיכולים להיות רלוונטיים למכירה של השירות או של המוצר שלכם אך הם לא אלה שביצעו את הפנייה ולכן סביר להניח שיהיה יותר קשה לסגור איתם את העסקה.
לידים חמים לעומת זאת הם פניות ישירות של גולשים שהשאירו אצלכם פרטים ומעוניינים לסגור אצלכם עסקה, כאלה שהגיעו אליכם ללא תיווך. מדובר בפניות שחשוב לחזור אליהם בהקדם האפשרי שכן כמו שהם השאירו פרטים באתר שלכם ייתכן והשאירו פרטים באתר של המתחרים ולכן יש למהר ולסגור את העסקה.
איך מייצרים לידים חמים?
בכדי לייצר פניות ולהביא אליכם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים עליכם כבעלי עסקים לפעול בכמה מישורים במקביל. הכל כמובן תלוי בתקציב ובזמן שיש לכם להשקיע שכן אין סוף למה שאפשר לייצר מבחינת פרסום, שיווק וקידום.
- קידום אורגני- הוספת מאמרי תוכן לאתר, חידוש המידע בו באופן קבוע, כתיבת מאמרים מקצועיים באתרים חיצוניים עם לינק שמקשר לאתר שלכם- מדובר בקידום שלוקח זמן והשקעה אבל שווה אותם.
- קידום ממומן- במידה ויש לכם אתר פרסום ממומן יכול לעבוד גם בגוגל וגם במדיה החברתית. פרסום שכזה מגיע לקהל היעד שלכם וכך תוכלו לשווק את עצמכם בצורה מדויקת יותר, שוב- תלוי בתקציב שלכם.
- מדיה חברתית- לא צריך להסביר היום לכל בעל עסק קטן או גדול את החשיבות של מדיה חברתית. בהתאם לקהל היעד שלכם חשוב שיהיה לכם לפחות חשבון אחד פעיל במדיה חברתית מסוימת ושתקדמו אותה באופן אורגני ובמידת הצורך גם באופן ממומן.
- דף נחיתה- דרך שיווק פופולארית להשיג פניות היא בנייה של דף נחיתה ממוקד שמקדם מוצר אחד או שירות אחד ספציפי ומופץ ברשתות החברתיות, בקבוצות ווטסאפ או ברחבי הרשת בכדי להביא כמה שיותר פניות בזמן קצוב או לאורך זמן.
- רכישה של לידים- חברות גדולות בתחומים מסוימים רוכשות לידים של לקוחות שניתן לפנות אליהם ולהציע להם את השירות או את המוצר שלהם. חשוב לשים לב שאינכם פונים לאנשים בצור הלא חוקית, מורידים מרשימת התפוצה שלכם את אלה שביקשו שתעשו כך ולא מפציצים גולשים בפרסומים והצעות.
- רשימות תפוצה- חשוב ומומלץ לבצע מעקב אחר כל מי שפנה אליכם באתר ובמדיה החברתית במידה וסגר עסקה וגם במידה ולא סגר עסקה. כך תוכלו להפיץ מידע לפי רשומות תפוצה, לעורר לקוחות שנרדמו, להרוויח לקוחות עבר ולהגדיל את רשימת התפוצה שלכם בעוד לקוחות פוטנציאליים.
הכי חשוב- לטפל בלידים החמים!
ליד שלא טופל הוא כמו לקוח שנכנס לחנות וביקש לקנות משהו ולא התייחסו אליו- ממש כך. ליד הוא לקוח פוטנציאלי שמתעניין במוצר או בשירות שלכם ועד שלא תדברו איתו לא תדעו אם הוא לקוח רלוונטי או לא. אל תקפצו למסקנות ואל תוותרו על אף פנייה כי זה לזרוק כסף לפח וזו לא סתם מטאפורה.
חשוב לטפל בכל פניה ופניה בכל מדיה אפשרית בצורה מסוגרת ולבצע מעקב אחר כל הפניות. מערכת CRM היא דרך נהדרת ומומלצת לבצע מעקב אחר הלידים. בעזרת המערכת תוכלו להכניס את כל הפניות הרלוונטיות, לשייך אותם למחלקה הנכונה ולעובד שמטפל בפניה, לעקוב אחר הפניה ואחר הסגירה שלה או מדוע היא לא נסגרה ולהכניס אותה לדוחות שהמערכת מפיקה. מערכת זו תאפשר לכם לבצע מעקב אחר הלידים- למי חזרו ולמי לא חזרו ומדוע, מי סגר ומי לא סגר ומדוע, להוציא סטטיסטיקה של מכירות ולעקוב אחר הביצועים של העובדים וסגירה של הלידים.