בין אם יש לכם עסק קטן ובין אם אתם בעלים או מנהלים בחברה גדולה, אתם בוודאי מרגישים שניהול קשר מול לקוח היום הוא מורכב הרבה יותר. תחושה זו היא אכן נכונה. גם עסק קטן נדרש היום לשמור היטב על הלקוח שלו, ולמעשה עסקים קטנים ובינוניים זקוקים היום לבצע פעולות שונות על מנת שלקוח לא יברח אל הרשתות הגדולות וחברות הענק. לכן, מערכת ניהול לקוחות או מערכת CRM היא כלי חיוני ואפילו הכרחי לכל סוגי העסקים, בכל תחום ובכל סדר גודל.
מערכת CRM המותאמת לצרכים שלכם
מערכת ניהול לקוחות היא שם כללי למערכת הנותנת לכם כלים שונים לנהל את הקשר מול לקוחות. כך, אותן פניות שלקוח פונה דרך האתר, לידים המושגים באמצעות קמפיין וכל אפשרות לקשר עם לקוח מטופלת על ידי מערכת פניות. מערכת כזו היא גמישה כך שניתן להתאים לכם בדיוק את הכלים המתאימים לכם, לצרכים שלכם, לגודל החברה או הארגון, כמות הלקוחות או התחום המקצועי שלכם. לכן, מערכת כזו רלוונטית לכולם, הן לעסקים קטנים והן לעסקים גדולים.
קשר עם לקוחות חוזרים חשוב לא פחות ממשיכת לקוחות חדשים
מערכת ניהול לקוחות מאפשרת לכם לנהל קשר ארוך טווח עם לקוח שכבר פנה אליכם, בין אם רכש מוצר ובין אם התעניין בלבד. בעלי עסקים רבים משקיעים משאבים רבים במשיכת לקוחות חדשים באמצעות קמפיינים ופרסומות, בין אם באינטרנט, בטלויזיה או בשלטי חוצות. משיכת לקוחות חדשים והפצת שם החברה והשירותים שהיא מציעה הם אכן חשובים, אך עיקר הפרנסה מגיעה בסופו של דבר מלקוחות חוזרים, כאלה שהחליטו להעדיף אתכם על פני אחרים לאחר שכבר פנו או רכשו מכם מוצר. הצעות רלוונטיות שתציעו להם, פניה בזמן וגם, כן, גביית המגיע לכם, בסופו של דבר ישפיעו משמעותית על רווחיות העסק.
מה כוללת מערכת CRM?
מערכת CRM כוללת בתוכה מגוון כלים להתנהלות נכונה לא רק מול לקוחות אלא בעסק בכלל, ביניהם:
- יומן לניהול לוח הזמנים שלכם, יומן משימות לא רק עבורכם אלא גם עבור העובדים.
- מעקב אחרי מכירות ושלבי טיפול במכירה
- טיפול אוטומטי בלידים באמצעות שליחת מיילים אוטומטית, שליחת ניוזלטר
- הנהלת חשבונות ומערכת גביה
כאמור ניתן להתקין לכל עסק את המערכת המתאימה לו בדיוק