העולם העסקי מתאפיין בהיותו שוק חופשי וגדול, בו כל השחקנים העסקיים מתחרים ביניהם על קהל הלקוחות. לכן, הדגש המרכזי בפעילות של כל עסק, חברה או ארגון הוא על מתן שירות לקוחות איכותי, אפקטיבי ואישי לכל לקוח ולקוח.
מערכת ניהול לקוחות, הנקראת בלועזית מערכת CRM ((Customer Relations Management, היא פתרון טכנולוגי פופולרי מתקדם, המסייע לחברות, ארגונים ובעלי עסקים בכל התחומים להגדיל את מאגר הלקוחות החדשים ולשמור על קהל הלקוחות הקיים. באמצעות שימוש שוטף במערכת ניהול לקוחות, ניתן לקבל נתונים מלאים ועדכניים לגבי היקף המכירות וכמות הלקוחות, ובהתאם לייעל את הפעולות השיווקיות והאסטרטגיה העסקית, לקדם תהליכים חיוניים, לשפר את איכות התקשורת בין המחלקות השונות ועוד.
איך עובדת מערכת ניהול לקוחות?
השימוש המשמעותי והחשוב ביותר של מערכת CRM הוא לצורך ניהול נכון של ההתקשרות עם הלקוחות, החל מהשלב הראשון של יצירת הקשר ועד להשלמת הליך המכירה. לכן, במערכת יש לכל אחד מהלקוחות תיקייה נפרדת שבה נשמרים כל הפרטים האישיים הרלבנטיים שלו. משלב זה, בכל פעם שתעשה פנייה של הלקוח לחברה, פריטי המידע של הלקוח יופיעו לנציג השירות אוטומטית ברגע הכנסת מספר תעודת זהות או זיהוי מספר הטלפון. בצורה זו, ניתן לעקוב אחר פניות הלקוחות, לראות נתונים של הרכישות, לבדוק את איכות המענה וכדומה. בנוסף, באפשרות המערכת לתזכר את נותני השירות השונים, אם יש צורך לברר נושא מסוים ולחזור עם תשובה סופית ללקוח. באמצעות היתרונות הרבים של המערכת, ניתן לספק ללקוחות החברה שירות אישי, מהיר ויעיל.
מערכת שירות לקוחות הכוללת חוויית שירות איכותית ויעילה
מערכת ניהול לקוחות מתקדמת, המותאמת לצרכים הספציפיים של החברה או הארגון, מאפשרת לעשות פילוח קל ומהיר של הנתונים אודות הלקוחות ולהשתמש בתוצאות כדי לשלוח פניות אישיות ללקוחות ספציפיים או לקבוצה כלשהי. באופן זה ניתן לשלוח הודעות שיווקיות אישיות לכל לקוח או לפי מאפיינים של מגדר, תאריך לידה, סכומי הרכישות ועוד. בצורה זו, תוכלו להעניק לציבור הלקוחות יחס אישי, מסור ונאמן ואין כל ספק שתזכו לקבל מהם המלצות מעולות ולשמר אותם אצלכם.