בעידן בו אנו חיים כמעט ואין ארגונים או חברות שלא עושים שימוש במערכת CRM לניהול של העסק מול הלקוחות. המערכת, ששמה הוא בעצם ראשי תיבות של ניהול קשרי לקוחות, נועדה לסייע לכל עסק, קטן או גדול לייעל את השירות, להפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות קיימים והיתרון המרכזי ביותר- לאחד את כל המידע של העסק תחת ממשק אחד.
ריכוז הנתונים דרך מערכת אחת:
היתרון העיקרי והמשמעותי של מערכת ניהול קשרי לקוחות היא היכולת לרכז את כל המידע אודות הלקוחות- הקיימים והפוטנציאליים במקום אחד. כלומר, גם אם מספק עובדים במחלקת שירות לקוחות טיפלו בזה אחר זה באותה פנייה של לקוח- כל עוד הם עדכנו את הפעולות שלהם ותיעדו את השיחה- כל המידע אודות הטיפול יהיה שמור באותה מערכת תחת אותו ממשק כך שאם יהיה צורך בהמשך טיפול או בבקרה על התהליך-יהיה אפשר בקלות להיכנס למערכת ולשלוף את המידע ולעקוב אחר הפעולות המתועדות.
ברגע שכל הנתונים מרוכזים תחת מערכת אחת קל ומהיר יותר לשלוף אותם ולהמשיך לטפל בלקוחות קיימים גם אם עבורכם זה לקוח חדש לא טיפלתם בו מקודם- מכיוון שכל המערכת שמור ופתוח לפניכם. במקביל, זוהי דרך נהדרת לזהות את דפוסי ההתנהגות השונים של לקוחות, מתי הם פונים מתי הם רוכשים, כיצד הם מתנהלים- ברגע שמתעדים בכל שיחה ובכל פעולה את כל הנתונים בתוך המערכת, היא מתעדכנת ומעדכנת את כל המשתמשים וכך אפשר לראות דפוסי התנהלות ומי הם הלקוחות המניבים יותר ואיפה הארגון עצמו מרוויח יותר.
יתרון משמעותי לעבודה מרחוק:
בימים בהם רוב הארגונים והחברות עברו לעבודה מרחוק ורוב העובדים אם לא כולם עובדים מהמחשבים שלהם בבתים שלהם חשוב עוד יותר שיהיה ממשק אחד בו אפשר לרכז את כל המידע גם אם העובדים עובדים במקביל או זה אחר זה על אותם הלקוחות או על לקוחות אחרים. ככה לא יאבד אף מידע אם נותן שירות דיבר עם לקוח פוטנציאלי והכניס את המידע הרלוונטי לצורך המשך מעקב או מכירה אפשרית ולאחר מכן נוצר קשר חדש של נותן שירות אחר מאותה חברה עם אותו לקוח- ברגע שהוא עובד על אותה המערכת והמידע מתועד הוא יכול לשלוף את המידע, לקרוא, להבין מהי הסיטואציה ולבצע את המכירה הרלוונטית ולאחר מכן גם לתעד, לעדכן ולשתף את העובד הראשון אשר פתח את כרטיס הלקוח וקיבל את הפנייה הראשונה.
שמירה ואחסון של כל המידע תחת אותו ממשק, עבודה יעילה במערכת אחת שמתעדכנת אצל כל המשתמשים בה באופן אוטומטי ויכולת שליפה מהירה ויעילה של המידע הם היתרונות המשמעותיים של מערכת CRM שהופכים אותה למערכת חובה בכל עסק.