במחקר שערך "Bank of America" לפני שכנתיים נמצא כי בשנת 2020 היתה קפיצה משמעותית במספר אתרי האי קומרס בהם השתמשו הגולשים בכדי לבצע רכישות וקניות און ליין. הסיבה לכך די ברורה – מגיפת הקורונה והסגרים. שני אלה השאירו את הצרכנים בבית וגרמו להם לגלוש יותר באינטרנט ולהעביר את חווית הקניות מהעולם האמיתי אל המרחב הוירטואלי.
יותר ויותר בעלי עסקים קטנים וחברות שמצאו את העסק שלכם סגור וחסר פעילות במשך שבועות ארוכים, העבירו את הפעילות שלהם לחנויות און ליין ועל מנת להצליח ובגדול היה עליהם ללמוד מחדש את תחום ניהול אתר אי קומרס.
ההבדל בין ניהול אתר איקומרס לחנות פיזית
ניהול אתר אי קומרס שונה מניהול חנות פיזית מכמה בחינות:- ניהול המלאי באתר אי קומקס מתייחס לכמויות גדולות של פריטים ולא לפריטים בודדים כמו בחנות פיזית.
- מספר העובדים הנדרש לניהול אתר קומרס נמוך יותר לעומת מספר העובדים הדרושים לניהול חנות פיזית.
- באתר אי קומרס חשוב לוודא כי הסליקה (מערכת התשלום און ליין) מאובטחת ברמה הגבוהה ביותר על מנת למנוע גניבות מלקוחות.
- הוצאות התפעול של אתר אי קומרס לרב נמוכות יותר בהשוואה לחנות פיזית.
- מערכת לניהול הזמנות באתר אי קומרס תהיה מורכבת יותר מאשר בחנות פיזית.