בעלי עסקים רבים, מתחילים וותיקים כאחד מכירים את התחושה כי הדברים לא עובדים בהתאם לציפיות. על פניו היה נדמה כי התחום בו אתם עוסקים חם ויוביל אתכם להצלחה גדולה, לידים ופניות רלוונטיות של לקוחות המעוניינים בשירות או במוצר שלכם יש לכם ולא מעט ועדיין הפוטנציאל העסקי מתפספס. הגורמים לאי עמידה ביעדי העסק רבים אך הפעם נתמקד ב3 העקרים. תוכנית עסקית, לידים מפוספסים והלקאה עצמית.
הסיבות לאי עמידה ביעדי העסק
לידים מפוספסים – נושא הלידים והפניות הוא הבסיס לחלק גדול מבעיות העסק.
במקרים רבים , לא כל הפניות שמגיעות לעסק מקבלות מענה, אלו שמקבלות מענה לא תמיד נסגרות. בעידן הדיגיטלי, כשלעסק יש פלטפורמות דיגיטליות שונות, אתר אינטרנט, עמודים ברשתות חברתיות, פרסומים במקורות שונים, דיוורים ועוד, מקורות הלידים מגוונים וצריכים להיות מרוכזים במקום אחד. במקרים רבים הפניות הרבות "נעלמות" ובעל העסק לא מודע למקורות הלידים. בחלק מהמקרים, אי סדר במקורות הלידים גורם גם לבזבוז כסף, שכן חלק ממקורות הלידים הינו בתשלום וכשאין סדר ובעל העסק לא מודע ליתרונות שהוא מקבל בכל פלטפורמה פרסומית הוא עלול להשקיע כסף באפיק הפרסום הלא נכון. מערכת CRM חכמה תסייע לכם לנהל את כלל הלידים בארגון, מכלל המקורות. עבדו מראש חכם ונכון ותנהלו את כלל הלידים בארגון עם מערכת CRM.
אין לכם תוכנית עסקית – עסקים רבים פשוט מתחילים, יש רעיון, יש קהל שמעוניין במוצר או בשירות והנה יש עסק. להתחיל עסק זה החלק הפשוט, לגרום לו להצליח מצריך קצת יותר עבודה. לבנות תוכנית עסקית עם מטרות ויעדים לטווח הקצר והארוך היא חלק בסיסי והכרחי מחייו של העסק. עלייכם לפרט בתוכנית העסקית מה הם יעדי העסק, באיזה אפיקים יש לכם פוטנציאל למקסם רווחים, כיצד להגיע לקהל היעד ובמידה ויש לכם שאיפות עסקית.
ללמוד ולהתפתח – גם אם נדמה לכם שאתם יודעים הכל בתחום העיסוק שלכם ושהמוצר שלכם מושלם , תמיד צריך ללמוד ולהתפתח, תובנות הצרכן גדלות ומשתנות וכך גם אתם, קחו בחשבון שניהול העסק איננו המוצר או השירות שלכם ושם אתם מתחילים וצריכים ללמוד ולהתפתח, כל תקלה, מכשול או טעות עסקית שתבצעו יכולה להיות המקום לצמוח ולהתפתח עסקית בצורה נכונה , אם לא תטעו לא תלמדו. חבקו את הטעויות ואל תכעסו על עצמכם.