למה העסק שלך חייב מערכת CRM
אתה עצמאי ובעל עסק? אתה בטח כבר יודע בעצמך שלקוחות לא גדלים על העצים וגם לקוחות קיימים לפעמים עוזבים ושלא כל לקוח פוטנציאלי יהפוך ללקוח משלם בסופו של יום. ואתה גם בטח יודע שבשביל לשמר לקוחות וגם להביא לקוחות חדשים לעסק אתה צריך לנהל אותם במערכת לניהול קשרי לקוחות מתקדמת ולא לשמור אותם בפרטי התקשרות רנדומליים במייל או בנייד ולשכוח שחצי מהם קיימים.
אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל להתנהל נכון!
גם אם עד עכשיו שמרת את הלקוחות שלכם במייל או ברשימת אנשי קשר בטלפון שלך או בדו"ח אקסל במחשב ואפילו ממש כמו פעם בניירת כתובה, זה בסדר גמור- זה הזמן להכניס אותם לתוך מערכת ניהול קשרי לקוחות מתקדמת ומודרנית. ולמה? כי זו הדרך להתנהל בצורה הכי נכונה, כשכל הפרטים של כל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלך נשמרים תחת אותה מערכת ניהול מסודרת.
היתרונות של מערכת ה CRM לניהול קשרי לקוחות:
• גם אם כרגע זה רק אתם בעסק או שזה עסק משפחתי קטן יחסית, הרי בסופו של דבר מטרתו של כל עסק לגדול ולכן כדאי מאוד שלא תהיו מופתעים ביום שזה יקרה ותתחילו להכניס את כל המידע אודות הלקוחות שלכם אחד אחד למערכת או להסביר לעובדים החדשים על כל לקוח ולקוח. מערכת CRM מאפשרת לאחסן את כל המידע על כל לקוח בתוכה וגם לעדכן אותה מתי שצריך כולל שיחות טלפוניות וטיפול בפניות נקודתיות. כך כל עובד יוכל לראות מידע אודות כל לקוח וכך כל לקוח יהיה במערכת מהפעם הראשונה שיפנה אליכם.
• אם אתם לא במשמרת לא תצטרכו להסתמך על הזיכרון של מי שעבד לפניכם לגבי מה נעשה ומה לא נעשה ואיפה כל דבר עומד. ברגע שכולם מעדכנם את הפרטים והפעולות שלהם בתוך אותה מערכת ישנה אחידות וכל משמרת יכולה לראות בדיוק מה נעשה לפניה ולהשאיר פירוט מדויק למשמרת שלאחריה.
• אם נציג אחד התחיל שיחת מכירה אך לא סיים את התהליך מכל סיבה שהיא ולאחר מכן הלקוח התקשר ונסגרה העסקה- תוכלו גם לעדכן במערכת וגם לשלוח לו את השיתוף של הפרטים ולאחר מכן סיכום ללקוח כך שהמערכת מאפשרת לכם לא רק לאחסן את המידע אלא גם לשתף אותו – דבר המקל ומייעל את ההתקשרות עם הלקוח .
• בסופו של יום עסק רוצה לדעת אם הוא מרוויח וכמה. הנתונים במערכת יכולים לספק מבט מדויק על ההכנסות, המכירות, ערוצי השיווק היעילים, מאיפה מגיעים לקוחות ומי הם הלקוחות הפעילים ביותר.
עם כל היתרונות האלה, לא תתחיל להתנהל נכון?