מועדון לקוחות הוא לא המצאה חדשה , אלא כלי שיווקי ופרסומי יעיל שעובד כבר שנים ומוכיח את עצמו.
זו לא רק דרך מעולה לעקוב אחר דפוסי הצריכה של הלקוחות שלכם ולהציע להם בדיוק את מה שהם צריכים גם כשהם עוד לא מחפשים את זה, זו גם דרך יעילה לשמר את אותם לקוחות קיימים ולהביא לקוחות חדשים. כמו כל כלי שיווקי או פרסומי חשוב לנהל את מועדון הלקוחות בצורה נכונה ויעילה בכדי שלא יעזבו לקוחות קיימים ושכל הזמן יצטרפו חדשים.
קבלו חמישה טיפים לניהול יעיל של מועדון הלקוחות שלכם:
1. תמיד תזכרו את הלקוחות הקיימים. בעלי עסקים נוטים להשקיע מאמצים רבים בפרסום ושיווק לקהל לקוחות חדש כשיש להם קהל לקוחות קיים שאפשר למנף ולגרום לו לרכוש יותר. לכן צריך להשקיע בקהל הקיים באופן קבוע- לשמר אותם עם מבצעים והטבות, הודעות שמזכירות להם שאתם קיימים, פרסומים ייעודיים עבורם וכל דבר שיגרום להם להרגיש מיוחדים שהם חלק ממועדון הלקוחות שלכם.
2. הכירו את סוגי הלקוחות שלכם. אם יש לכם לקוח קבוע שרוכש בתדירות גבוהה ובסכומים גבוהים חשוב לא רק לשמר אותו אלא גם לצ'פר אותו ולהביע הערכה על כך שהוא לקוח מועדף- ככל שהוא ירגיש מועדף יותר כך הוא גם ירכוש יותר וגם ימליץ הלאה. במקביל חשוב לזהות לקוחות חד פעמיים מזדמנים שהגיעו בגלל מבצע ושאין להם כוונה להמשיך לרכוש אצלכם בכדי לא להשקיע בהם את אותם המאמצים כמו בלקוח המתמיד.
3. שירות לקוחות אישי- ברור שלא תוכלו, בטח שלא אם אתם חברה גדולה או כזו שמתכננת לגדול- להתייחס לכל לקוח באופן אישי ולזכור כל לקוח ואת העדפותיו האישיות. זו הסיבה שיש מערכות מתוחכמות שעושות את זה עבורכם- זכירת תאריכים, זכירת רשימת מוצרים, הכנסת פרטי התקשרות אוטומטית, פנייה בהודעה ובמייל בשימוש שם אישי- כל אלה מספקים יחס אישי ללקוח שירות לקוחות אישי שחשוב ביותר בימים בהם הכל ממוחשב והלקוח מרגיש אחד ממיליון.
4. לדאוג להתאמה אישית- כחלק מהיחס האישי שאותו לקוח מקבל חשוב להתאים
את התוכן ואת המידע הנשלח אליו באופן אישי אליו. אם מייל שנשלח אל הלקוח עם השם שלו ופנייה אישית מלא במידע שלא רלוונטי אליו הוא עלול לא לפתוח מיילים נוספים ואפילו להסיר את עצמו מרשימת התפוצה.
לעומת זאת אם יקבל קופונים הביתה או הודעות מדויקות עם מבצעים על מוצרים שרכש, שי לתאריך מיוחד שהכניס בשאלון בתחילת ההתקשרות- כל אלה ישמרו אותו הלאה.
חשוב לבצע את ההתאמה האישית בפעם הראשונה שהלקוח מצטרף אל מועדון הלקוחות וגם במהלך ההתקשרות כדי לדייק את ההתאמה האישית.
5. להישאר מאורגנים- ככל שתגדלו יהיה לכם קשה במיוחד לעקוב אחר הלקוחות וההעדפות שלהם ולפנות לכל אחד באופן אישי. חשוב להתאים לבית העסק מערכת ניהול לקוחות חכמה שתעשה לכם סדר תארגן לכם את הנתונים ותבצע מעקב אחר כל אחד מהלקוחות שלכם בצורה כזו שתוכלו בכל רגע נתון להוציא את כל הנתונים הרלוונטיים הנוגעים לאותו הלקוח.