עקב המצב חברות רבות במשק הישראלי והעולמי הבינו שאין ברירה וצריך לעבור לעבוד מהבית, לפחות בתקופה הקרובה . לאחר מספר שבועות בעבודה מרחוק התגלו שני דברים עיקריים- האחד הוא שזה אפשרי בהחלט ואפילו יעיל וחסכוני ואולי חלק מהעובדים יישארו במתכונת הזו גם לאחר שתיגמר תקופת הקורונה, והשני הוא שצריך לייעל את רוב המערכות על מנת לאפשר עבודה מרחוק באותם תנאים כמו עבודה במשרד.
עבודה מרחוק- ייעול והתייעלות:
על מנת שכל העובדים יוכלו להמשיך לעבוד מהבית ולהיות יעילים ממש כמו שהם במרד- על המערכות השונות להיות יעילות במיוחד ולהתאים לעבודה מרחוק.
אם העבודה תהיה יעילה, מהירה ואיכותית- המערכות תפעלנה בהתאם והדבר יחסוך כוח אדם, זמן עבודה ויספק שירות לקוחות אפילו טוב יותר ממקודם.
שירותים כגון הזמנות אונליין שכבר מתבצעים ברוב הרשתות בתחומים שונים, מילוי וחתימה מקוונת על טפסים, אישור מידי אוטומטי אונליין, התממשקות למערכות טלפוניה של המשרד מהבית ועוד. כל אלה יסייעו לדייק ולייעל את העבודה מרחוק.
שירותים מקוונים – הדור הבא:
אם חשבנו שכל החברות והרשתות עובדות אונליין המשבר הנוכחי הוכיח שמי שעוד לא שם די לא קיים. רשת אופנה או קוסמטיקה למשל שאין לה מערך מקוון של הזמנות אונליין ומילוי פרטים ותשלום מרחוק לא יכולה להתאפס על כך בשבוע שבועיים ומפסידה הזמנות לעומת רשתות שיש להן את המערך מוכן והוא פועל כרגע במלוא הכוח.
בנוסף, מכיוון שהרשויות והמשרדים סגורים אך עדיין צריכים לספק שירותים- הצורך במילוי טפסים וחתימות דיגיטליות עלה גם הוא ודורש מארגונים וחברות להתאים את עצמם ולספק אפשרות לחתימה על חוזיים באופן דיגיטלי, מילוי ואישור פרטים מרחוק, שליחה מהמחשב לפקס במשרד ועוד.
השירותים המקוונים הם לא רק חשובים הם הכרחיים בעידן הזה וזאת הוכיח לנו המשבר הנוכחי. חברה או ארגון אשר לא יוכלו לספק ובמיידי את השירותים המקוונים הבסיסיים ללקוחות שלהם לא רק שיישארו מאחור- הם פשוט לא יישרדו.
משרדים שונים חייבים להבין שהיום יותר מתמיד יש צורך בטפסים דיגיטליים המותאמים אישית לכל עסק ועסק ואפשרות לחתימה דיגיטלית ושליחה מקוונת של טפסים ישירות ללקוחות וחזרה. אפשרות עבודה מקוונת חשובה גם לעובדים עצמם על מנת שיוכלו לעבוד מהבית בצורה המקצועית והיעילה ביותר, וגם ללקוחות על מנת שלא יעברו למתחרים כאשר לא יקבלו את האפשרויות האלה אצל החברה המספקת להם את השירותים באופן קבוע.
כאמור, שירותים מקוונים כגון טפסים דיגיטליים, הזמנות אונליין, התממשקות מרחוק לטלפוניה של המשרד ושליחת פקסים או מיילים מרחוק היא לא תוספת אלא צורך בסיסי של כל עסק כיום ובעתיד.