כל המאמצים שאנחנו משקיעים בקידום העסק שלנו, כל כלי השיווק, המבצעים, הפרסומים- הכל נועד בסופו של דבר לשרת מטרה אחת והיא- להגדיל את המכירות. אנחנו משקיעים כספים רבים וזמן רב בפרסום, שיווק, הפצה של המוצרים והשירותים שלנו בכדי להביא עוד ועוד לקוחות ולהגדיל את מחזורי המכירות שלנו שלעיתים אנחנו שוכחים לדייק את הפעילות השוטפת שיכולה גם היא לצמצם הוצאות ולהגדיל מכירות.
דיוק הפעילות השוטפת לצורך הגדלת מכירות:
רגע לפני שאתם מעלים עוד קמפיין ברשתות החברתיות ומוציאים עוד מוצר לשוק, כדאי שתשבו ותבחנו את הנתונים הקיימים של המוצרים והשירותים שלכם ובכלל תבדקו את התנהלות החברה. ניהול והתנהלות נכונים מההחלטה על המוצר ועל קהל היעד ועד בדיקת הנתונים באופן שוטף תסייע לכם להגדיל את המכירות שלכם, לפעמים באופן משמעותי.
חמש דרכים איך להגדיל את המכירות בעסק שלכם:
1.
לדייק את המוצרים והשירותים ואת קהל היעד- קל מאוד להיסחף עם מוצר חדש או שירות חדש ולהתלהב ממנו ולהתחיל לשווק. אבל רגע לפני בדקו את השוק! וודאו שאכן יש ביקוש למוצר, מי הם המתחרים שלכם, מי קהל היעד, איפה כדאי לפרסם לו. ערכו סקר שוק אפקטיבי שימנע מכם להשיק מוצר או שירות שלא יימכר, וודאו איפה קהל היעד שלכם נמצא בכדי שלא תוציאו הרבה כספים על פרסום לשווא.
2.
בדקו מה הערך המוסף שלכם ותמחרו בהתאם למתחרים- אנשים מוכנים לשלם יותר בשביל ערך מוסף. אם הם מרגישים שהם מקבלים יותר הם ישלמו יותר גם כאשר יוכלו למצוא את אותו המוצר במחיר נמוך יותר. בדקו ודייקו את הערך המוסף שלכם, הדגישו את היתרונות שלכם על פני המתחרים, ותמחרו את המוצר בהתאם. מחיר נמוך יותר הוא לא תמיד היתרון המשמעותי שיגרום לאנשים לרכוש יותר.
3.
בחרו את פלטפורמות השיווק והפרסום הנכונות עבורכם- אחרי שמיקדתם את קהל היעד ואתם יודעים בדיוק איפה הוא נמצא זה הזמן לבנות אסטרטגיית שיווק. זכרו במהלך כל תהליך השיווק- אתם לא קהל היעד! אתם לא מוכרים לעצמכם ולכן אל תחשבו מה אתם היתם רוצים לקרוא ומה אתם היתם רוצים לראות את מה קהל היעד שלכם מחפש ולא פחות חשוב- איפה הוא מחפש את זה. בחירת פלטפורמת שיווק ופרסום נכונה תחסוך לכם להוציא כספים על דרכי פרסום לא אפקטיביות וכך תוכלו למקד את המאמצים שלכם ולהגיע ללקוחות הנכונים.
4.
הקימו מועדון לקוחות- שלב אחד לפני מועדון הלקוחות הוא לאסוף את כל הפניות שיש לכם במייל, בטלפון, במדיה החברתית בכדי שתהיה לכם רשימה מסודרת של כל מי שרכש אצלכם או התעניין. תוכלו למלא פרטים רלוונטיים ובשלב מאוחר יותר להכניס את הנתונים לתוך
מערכת CRM חכמה של ניהול לקוחות ומועדון לקוחות שתאפשר מעקב אחר הרגלי הצריכה של קהל היעד שלכם, פנייה ישירה אליהם, הצעות למבצעים, מעקב אחר רכישות, שימור הקהל הקיים והגדלתו.
5.
מעקב ובדיקת נתונים- כל המאמצים שלכם לא יהיו שווים מספיק אם לא תעקבו אחריהם. בדקו את הנתונים, מה עובד ומה לא עובד, איפה להשקיע ואיפה לא, מה הביא לקוחות ועל מה ניתן לוותר. נתוני מכירה, סטטיסטיקות רלוונטיות, עלו מול תועלת- כל אלה ידייקו את הדרך שלכם יקטינו הוצאות ויגדילו מכירות.