מערכת CRM נועדה להקל על תפעול העסק, קטן או גדול. מדובר בנכס עסקי מכירתי שאוסף נתונים על הלקוחות הקיימים ועל הלקוחות הפוטנציאליים, משפר את תהליכי המכירה ומאפשר מעקב של המנהלים ושל כל עובדי הארגון על מנת לקבל החלטות עסקיות טובות יותר וחכמות יותר. מערכת CRM עושה סדר בכל הנתונים של העסק, מאפשרת אוטומציה של חלק נרחב מהפעולות ועל ידי כך מייעלת את העבודה של כל אחד מעובדי הארגון ושל הארגון בכללי. ישנן כמה סוגי מערכות CRM בשוק ובכדי להתאים את המערכת לעסק שלכם כדאי שתכירו מה יש לשוק להציע.
מבחר מערכות CRM שקיימות היום בשוק העסקי:
ישנם הרבה מאוד מערכות CRM בשוק חלקן CRM לעסקים קטנים חלקם CRM לעסקים גדולים יותר וארגונים עם הרבה יותר מחלקות. ישנן מערכות חינמיות שעומדות בזכות עצמן אך אלה אינן מתחברות למערכות חשובות אחרות בארגון כגון מערכת הנהלת חשבונות או מערכת תשלומים וסליקה. ישנן גם מערכות CRM משוכללות ומתקדמות בתשלום חודשי והתחייבות תקופתית- הכל תלוי איזו מערכת CRM מתאימה לצרכי העסק שלכם. כאשר מדובר במערכת CRMלעסקים קטנים , עסקים בתחילת הדרך ובתהליכי צמיחה, ההמלצה היא לבחור במערכת CRM המבוססת על ענן. מערכת CRM שכזו עונה על צרכי העסק, דינאמית וקלה לשימוש ויש לה שני יתרונות משמעותיים: -אין צורך בשרת בנפרד, צוות טכני או תמיכה מכיוון שהמערכת יושבת על ענן -ניתן להוסיף או להוריד משתמשים בכל זמן והתשלום נעשה רק עבור המשתמשים הפעילים. במידה ואתם מחפשים מערכת CRM חשוב שתדעו מה יש לכל מערכת להציע ותתאימו את סוג המערכת ואת יכולות הביצוע שלה לדרישות ולצרכים של החברה שלכם. כאשר מדובר במערכת CRM לעסקים קטנים למשל, הדרישות והצרכים יהיו שונים מאלו של חברה גדולה או ארגון מסועף עם הרבה מחלקות ותת מחלקות.- בדקו מה אתם צריכים שהמערכת תכיל- ניהול קשרי לקוחות, מעקב אחר ביצוע משימות ותזכורות, לידים, תהליכי מכירה וכל האופציות האחרות שרלוונטיות עבורכם.
- בדקו התממשקות של המערכת למערכות חשובות אחרות בארגון כגון מערכת הנהלת חשבונות, מערכת ניהול מלאי ורכש, מערכת סליקה ועוד מערכות חשובות.
- במידה והעסק שלכם עוסק בתחום מסוים כמו עריכת דין או ראיית חשבון או כל תחום אחר וודאו אם יש מערכת CRM שמתאימה ביישומים שלה לתחום הספציפי שלכם.
- בדקו האם ניתן להקים קמפיינים פרסומיים ולדוור ישירות ללקוחות?